Alla inlägg under maj 2007

Av Caroline - 31 maj 2007 19:47



Vad gör alla moln i rhoddan på måndag?! Får hålla tummarna på att de är falskt alarm, annars ja, blir det hemskt mycket drinkar på hotellrummet.

Har smitit iväg till datorn, mamma&pappa sitter och kollar på en film sen pappa var liten, känner mig inte hemskt jätteintresserad.. "å kolla! där är en allan" "..och en göte" Okej? Vet inte vem allan, eller göte är heller för den delen. Men. Okej. Förstår att det är roligt för honom att se. Haha!

Idag ringde Emelie från Umeå, guud så roligt det var att prata med henne igen, var verkligen evigheter sedan sist känns de som!! Jättekul att du ringde vännen! Får återuppta sommaren vi hade förra året igen nu :)


Tog en liten powernap vid 5-tiden, var mycket trött. Vaknade och trodde jag hade försovit mig till jobbet.. Jobbig känsla. Men så var dock inte fallet.

Nu är det bara dagen imorgon på jobbet, sen bedtime & sedan är vi äntligen på resande fot. Ska ta så många kort jag kan!

Heejda 


Av Caroline - 31 maj 2007 11:40



Alla dom där dagarna jag längtat till, ah.. nu ska jag äntligen få sova ut. Vad händer med dom? Vaknade 8 imorse, men tvingade mig själv att ligga kvar i sängen tills 10, kollade på nyhetsmorgon & The Voice. Till sist tog jag mig till duschen.. Så nu sitter jag och väntar på att pungen ska komma och hämta upp mig, ska som sagt in till stan, skulle följa sara som tydligen har pengar kvar på kontot.. Något som en annan har det ganska klent med.

Fick en slant av mamma så att jag hade på arlanda, äta middag, lunch, köpa bira osv.


Imorgon ska jag jobba, känns som evigheter sedan sist, fast det var i måndags. Jag hoppas innerligt att dagen går räserfort!! Men på fredagar brukar det vara mycket med folk som handlar inför helgen. Då har man inte tid att kolla på klockan..


2dar

Av Caroline - 30 maj 2007 18:46


Nu har vi provat alla kläder (än en gång) för att se till att allt är med, alla kläder för varje kväll. Strandkläder, minicd-spelaren, skivor, limpan, alvedon är nerpackat. Och allt annat då..

Dom 4a p'na - Pass, (p)euro, p-piller & priten köper vi där. Ska fylla på för alla förfester på balkongen på en gång när vi kommer ner. Köpa groggvirke, så man kan göra goda paraplydrinkar.

Elin har just åkt hem, och jag sitter och hinkar i mig kaffe för att orka vara uppe iallafall en timme till, är trött som en gnu. Förstår inte varför.


Väskarn är ordentligt packad. Något som är mindre ordentligt är mitt rum, som just nu är mer eller mindre en katastrof. Skulle något hitta ETT ihopviket plagg i mina garderober skulle göra det toppen! Jag själv har inte lyckats riktigt än. Men, städningen får jag ta när jag kommer hem, är allt annat än peppad för att städa just nu! Eller, nu när jag tänker efter är jag aldrig direkt peppad för städning.

Ska ner och se topmodel nu. Hej så länge

Av Caroline - 30 maj 2007 14:09




 


   Ja

         det

                var

            en

        gång

               i

                 juni ..

Av Caroline - 30 maj 2007 13:23


Pjuh, har fått ner väskan till 14,5. Ett halvt kilo till godo. Ska ordna upp de.

Ikväll händer inte så mycket.. Elin kommer och hämta upp mig, så vi ska ta med vågen och väga hennes väska tillrätta också! Funderade just på hur det hade sett ut om man skulle vara borta 2 veckor. Borde dom inte ha högre gräns då?

Mamma ska iallafall stanna hemma från Grisslan i helgen så vi har skjuts upp till gideå. Bra grej.


Imorrn ska vi in till stan och kolla läget.. Jag, Ela & Sara. Kan absolut inte köpa en grej. Möjligtvis en kopp kaffe! om ens de. En karamell på hemmkväll ungefär.

Bira på lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag.

Oj, lät mycket. Tar nog nån drink imellan åt också ;)

Hörs, hej!


<- Elin visar sin konstnärliga sida

Av Caroline - 30 maj 2007 11:41


HUR ska jag få ner min väska till 15? Den väger 17 nu efter att jag tagit bort, med gråten i halsen, det mest onödiga. Grejen är den att det inte alls är onödigt. Utan helt nödvändigt, jag behöver dom grejerna! Men vad gör man? Vill hellst slippa betala övervikten. Har stoppat ner 4 par skor, en handduk, och en annan väska i handbagaget.. sen ska ju sminket, sprayen och sånt där ner, och de väger väl kanske ett kilo tillsammans. Dum regel av den där som kom på 15-kilos-gränsen. Mycket osmart.

Ska försöka under dagen att komma till målet iallafall.. Hur? Återstår att se.


Idag har min andra skinnjacka kommit. Hoppas innerligt på att den är ful och jag inte kan ha den, med utgifter på 11 000:- den här månaden, så låter 1500:- väldigt mycket i mina öron. Men mamma ska "lägga ut" om jag vill ha den. Får ta en promenad bort på hemköp och hämta ut den efter kl.5


Nu är det så nära.. Så jättenära. Måste packa ned passet och biljetterna idag. Annars lovar jag att jag glömmer dom..

Av Caroline - 29 maj 2007 14:40


Jaa! SAS - Strejken är över, har haft ont i magen hela gårdagen sedan jag läst rubriken "det här börjar bli allvarligt" Allvarligt nanting skulle vart om vi inte kommit iväg till Rhoddan! Iallafall, om 4 dagar entrar vi stockholm och arlanda, 5 dagar från nu ligger vi på Rhodos beach :)

Känns ganska bra ska jag be och tala om.

Idag är jag ledig, känns ganska wonderful. Klev ändå upp 9 för att elin och jag skulle in till arenan och ge nicke pengarna han skulle växla. Sen har vi köpt oss 2 par modo-tshirtar var, man måste som visa vart man kommer från! Köpte även ett par solbríllor. Sedan for jag hem till Ullis & Tobbe för att vänta på att klockan skulle bli 2, snäll moster som man är så ställer man upp för syrran och hämtar upp lilleman hos dagmamman nu när det krisade sig. Han är ju så snäll.. pratade hela vägen i vagnen på väg hem, jag förstod ungefär ett ord.


Imorgon har jag INGEN aning om vad jag ska göra.. Känns jobbigt. Haha! Får hoppas på att syrran åker in i natt och föder, hon har ju BF på lördag. Så h*n kan komma när som hellst, men också om några veckor.. Man vet aldrig.

Sitter och hoppas att nån ska bli sjuk, så jag får jobba imorgon. Allt för att dagarna ska gå snabbare!! :b

Har massa mycket att se framemot nu helgerna i Juni. Kommer gå så snabbt! Rhodos nu, helgen efter fyller brorsan jämnt, helgen efter det är de midsommar, och helgen efter det - hamnfesten. Hinner nog inte blinka förrän Elin flyttat iväg till en annan stad för att studera.. Jag, ja.. Jag vet fortfarande inte vad jag vill. Tror inte att jag är redo för någon utbildning ännu. Ne, jag flyttar nog med Elin och bor under hennes säng. Det får va planen för nu.



Har föressten gjort 2 nya skivor vi ska ha med oss och lyssna på, på beachen, balkongen & sådär. Många härliga sommarlåtar.

Igår-kväll packade jag klart i princip allt.. Jag säger att det krävs nog ett under för att den där väskan inte ska väga mer än 15 kg. Men jag behöver verkligen allt jag packat ner. verkligen.

Nej, nu ska jag gå ut med Elias så han får titta på traktorn som håll på gräva på gården våran.


Älskar den här låten - http://www.youtube.com/watch?v=tlD213-FOp0

Av Caroline - 27 maj 2007 16:09



Känns ungefär som tisdag skulle jag tippa på idag. Absolut inte söndag, och mors dag är det också. Märktes på jobbet.. stressiga pappor som kom in på morgonen och köpte en "sista minuten"-bukett som deras barn skulle kunna ge till deras mammor. För övrigt så gick dagen hur snabbt som hellst.. Slapp sitta i kassan den mesta delen, och det är alltid ett plus.

Finväré har vi haft idag också, men jag har då tyvärr inte kunnat vara ute och njuta av det.

Just nu sitter jag och väntar på (faktiskt inte Elin, den här gången) utan, mamma, pappa, magnus, bea, simon, sabina, ann, jörgen, amanda, jacob & elias. Ullis är redan här, försöker hålla mig undan.. Som vanligt när hon är här börjar hon med att STORstäda, sånt som vanligt folk gör ungefär en gång i månaden tror jag hon gör ungefär varje dag hemma, där dom har kliniskt. + Några mer gånger hos oss, än fast det inte behövs. Eller, kanske, efter att jag vart ensam en helg.


Har praktiskt taget bott med ela i helgen :D Var inne i stan i fredags, shoppade för 4600:- kändes i magen så att säga. Hade någorlunda is i magen och gick hem innan allt gick till överdrift. For på knut sehlin för att elin skulle köpa en digitalkamera.. 40 minuter tog det, under den tiden hann vi stå och surra rätt mycket, och sa saker som

- Vad ska vi äta idag då? Ska vi köpa tacos, eller bara ta något som finns hemma?

- Vi måste ju ändå handla tills imorgon.

- Ska jag sova åt andra hållet inatt?

Ja, mycket saker som lätt skulle kunna tyda på att vi var ihop, tillsammans och fetegift. Så är dock inte fallet. Haha! Vi måste ju träffas mycket och surra outlandet. För om nån har tappat räkningen så är det SEX DAGAR KVAR! Som vår gamle vän Jalle skulle sagt - Rajraj raaj raj raj!


En natt vaknade jag med ungefär 3 murmeldjur i sängen (drömde).. Skrek rätt ut, som om någon satt kniven i mig. Varpå Elin vaknar

- Vad är det ???

- Aaaa, jag har en lurvig katt i fothuset !!

- Va ?!

(vakna till) Nej,Det var nog bara insidan av mina byxor. Jag borde nog inte sova i byxor, bäst jag tar av mig dom.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.


Har börjar tala i sömnen som satan på senaste, har världen undligaste saker för mig. Kan vakna av mig själv att jag sitter och pratar med nåt som inte finns i rummet. aja. det med de.

Snart åker vi! Tjo

Ovido - Quiz & Flashcards